Tuesday 4 October 2011

LAWATAN KE PULAU MABUL & KAPALAI

          Pada Sabtu ,1 Okt 2011 baru-baru ini seramai 82 orang yang terdiri dari warga SK Bubul dan keluarga mereka telah menyertai lawatan ke Pulau Mabul dan Kapalai anjuran  Kelab Guru & Kakitangan SK Bubul (KGKSKB). Pemergian kesana dengan Kapal Arung Hayat bermula dengan bertolak dari Jeti Semporna tepat jam 7.40 pagi.
          Sarapan pagi di atas Kapal Arung Hayat dengan masakan Mee Goreng spesialnya bersama kuih-muih cukup membuat kami kenyang untuk seketika. Cabutan bertuah berjalan lancar seketika kapal berlabuh untuk menghantar bahan mentah ke Arung Hayat Resort sebelum kami meneruskan perjalanan ke Kapalai.
           Peserta rombongan menjejakkan kaki ke Kapalai Resort pada jam 12.00 tgh dan selama lebih kurang 45 minit di sana dengan sempat merakamkan scene-scene yang menarik dengan kejernihan airnya yang jelas menampakkan kelibat ikan "Bollong" dan pari. Rasanya tidak mahu pulang malah berat rasanya melangkah kaki meninggalkan Kapalai.

            Peserta memancing mengambil kesempatan waktu ini untuk memancing dengan beberapa peserta dapat menaikan beberapa ekor ikan kerapu merah dan hitam, dan beberapa jenis ikan lagi yang sememangnya irama sentakan ikan dan menawannya tetap menjadi kenangan yang  tidak dapat dilupakan bagi peserta memancing yang terdiri dari Cikgu Asbullah, Cikgu Ramlan, Cikgu Jamil, Cikgu Hairul dan Juraimi serta Ustaz Hasnul.
          
          Ketika di Pulau Mabul, peserta menikmati makan tengahari  dan kanak-kanak mengambil kesempatan mandi di sana, peserta rombongan kembali ke Semporna pada jam 4.30 ptg. Melalui pulau Minampilik , Pulau Gusungan dan menyusuri pemandangan indah, peserta rombongan tiba pada jam 7.00 mlm di Jeti Semporna.
      
           Semoga memori lawatan kali ini tetap terlipat indah dalam setiap ingatan peserta rombongan. Semoga di tahun depan KGKSKB akan menrancang dsetinasi yang lebih menarik buat ahlinya bagi melepaskan rasa beban tugas yang semakin mencabar.

            Maklumat Peserta Rombongan:


Kat
Jumlah
Dewasa
55
Kanak2 (7-15)
16
Bwh 6 th
11



Sejenak Di Mabul / Kapalai



 


FOTO-FOTO SEKITAR LAWATAN KE MABUL DAN KAPALAI.


Di atas kapal  Arung Hayat





Pemandangan Floating dari kapal  Arung Hayat.


Nelayan-Nelayan Kecil Yang Baru Pulang Dari Perjuangan Di Lautan.


Seafest Hotel Dari Anjung Kapal Arung Hayat.



Aksi Superman @ Batman.....sebenarnya Asbulman.


Di Bahagian Hadapan Kapal Berlatarbelakangkan Pulau Menampilik.


Kapalai Resort


Waktu Pulang .....


Tidak Ketinggalan Memberikan Aksi Istimewa.


Di Kapalai Resort.



Pengerusi  Biro Joran KGK Yang Terlepas Seekor Ikan Putih Di Lautan Kapalai
Bersama Pengerusi KGK


Sebahagian Foto-Foto Menarik Di Mabul  & Kapalai.







Sempat snorkeling...


Mendamaikan....











No comments:

Post a Comment